reklama

Mamkin návod na šťastný život

Mamka s tatkom sú spolu už dvadsaťpäť rokov. Celé štvrťstoročie! Neuveriteľné číslo! A tak som sa ich spýtala, aký je ich recept na šťastný život.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Povedala mi, že to vôbec nie je láska. Čože?! Naozaj?! Naozaj. Pretože láska je následkom šťastného vzťahu či manželstva.

Sme to teda my? Ja a moja sestra? To, aké sme, ako nás vychovali a čo v nás našli? Nie, nie sme to ani my, pretože my dve sme výsledkom lásky.

Koľko logických operácií v jednom vzťahu! 

Čo to teda je? Žiadne ďalšie poetické slovo mi už nenapádalo. Čakala som na jej odpoveď ako malé dieťa na kinder vajíčko a ani som nevedela, či sa viac teším na čokoládu alebo prekvapenie vo vnútri. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Až potom, pri pohári dobrého červeného vína, pri pohľade na tatka a môjho drahého uprostred neuveriteľne zaujímavej auto-moto konverzácii, sa usmiala a konečne mi to prezradila. 

"Toto," povedala a zas sa na mňa usmiala. 

"To, aký je?" opýtala som sa, nech mi to ozrejmí.

"To, aká si ty, keď si s ním." 

A skutočne. Až potom som si uvedomila, ako láska mení človeka. A tá pravá zvlášť. Možno aj ľavá, ktovie. 

Obrázok blogu

Láska zmení Teba aj mňa, aby sme si mohli povedať "my". Naučíme sa robiť kompromisy, prehltneme slová, ktoré by inak ublížili. Už na ňu nepozeráš so žiadostivosťou, ale s hrdosťou a úctou v očiach. Už sa nebojíš, pretože vieš, že sa naňho môžeš spoľahnúť. Z ľahkovážneho chlapca sa razom stane pozorný manžel a skvelý otec, z pojašeného dievčiska zrelá starostlivá mama, manželka. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Žiaden návod na šťastný vzťah ani manželstvo totiž nie je. Pretože bude presne také, aké si ho sami urobíme. Mamka s tatkom sa brali ešte v minulom storočí, ale stále platí, čo mi povedali. Vzťah nie je iba o láske. A dokonca nemá stáť ani na deťoch. Hoci v dnešnom modernom svete by ste si mohli myslieť, že ľudia sú už zodpovední, omyl je pravdou. Deti sa rodia bez lásky a láska sa rodí až po deťoch, nie je to nejako naopak? Je mi smutno z toho, v čom to žijeme, ale zároveň som rada, že som mala tú česť, žiť v niečom celkom inom. Že som mohla vidieť, aký pevný a pekný môže byť vzťah medzi jednou ženou a jedným mužom. Nie ako medzi manželmi, ale dvomi ľuďmi. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Preto muž, milá žena, by mal byť nielen Tvojím partnerom. Mal by byť Tvojím najlepším kamarátom, Tvojím ramenom, na ktorom sa vyplačeš, Tvojou náručou, v ktorej sa môžeš schovať pred svojím strachom, aj Tvojím kamošom na večerné pukancové posedenie pri filme.

A žena, milý muž, by mala byť tá, ku ktorej sa vždy rád vrátiš, keď budeš mať sto chutí niekam zdrhnúť, mala by byť Tvojou múzou a kamarátkou, ktorej môžeš vždy povedať čokoľvek. 

Pretože keď máš ju a keď si s ním, nepotrebuješ nikoho iného. Pretože všetko ostatné si našiel v jednej osobe.

A až potom, keď to pochopíme, môžeme povedať: "Milujem ťa, drahý muž, drahá žena."

Gabriela Gernešiová

Gabriela Gernešiová

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študentka práva s premenlivým hudobným vkusom a knihomoľka zamilovaná do pečenia a Dr. Housea. Dnes 24ročná bruneta, zajtra možno červenovlasá starena. Zoznam autorových rubrík:  PrivateJa, filozofTebe

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu